واکنش نخست وزیر فلسطین به ورود هیئت اماراتی به مسجدالاقصی

 در پی ورود هیئتی اماراتی به مسجدالاقصی و با وجود آنکه ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس ممنوع است، نسخت وزیر فلسطین به این مسأله واکنش نشان داد و آن را دردناک توصیف کرد.

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین امروز دوشنبه به ورود هیأت اماراتی به مسجدالأقصی واکنش نشان داد و گفت که ورود مردم به این مکان مقدس باید از دروازه فلسطینیان که صاحبان اصلی مسجدالاقصی هستند، صورت گیرد.

اشتیه در ادامه تصریح کرد: ورود برخی هیئت‌های عربی به مسجدالأقصی در حالی است که ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد مقدس ممنوع هستند.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین همچنین گفت که اقدام بحرین برای امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به منزله اعطای پاداشی مجانی به این رژیم است و حرص و طمع این رژیم را برای اشغال بیشتر اراضی فلسطینی بیشتر می‌کند.

گفتنی است یک هیأت سیاسی اماراتی که تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد حریم مسجدالاقصی شده بود، با واکنش ساکنان قدس مجبور به ترک این محل شد.

همچنین روز گذشته وزیر خارجه بحرین و نمایندگان رژیم صهیونیستی در منامه بیانیه‌ای مشترک متشکل از هفت بند را در مورد تقویت و تحیکم روابط دوجانبه امضا کردند.

پیش از امضای این تفاهمنامه مشترک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین و استیفن منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

نتانیاهو از امضاء این تفاهمنامه استقبال کرد و مدعی شد: ما با برداشتن این گام‌های بزرگ به سمت صلح در حرکتیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین انجام اولین پرواز از تل آویو به بحرین را تبریک گفت و آن را هم ادامه گام‌های دو جانبه به سمت صلح عنوان کرد.