ترامپ عامل ابتلای میلیون‌ها آمریکایی به کروناست

 با عبور شمار جانباختگان ویروس کرونا از ۲۱۷ هزار نفر در آمریکا، فرماندار ایالت ایلینوی از دونالد ترامپ و متحدانش به عنوان مقصرین اصلی این فاجعه نام برد.

«جی رابرت پریتزکر» روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت رئیس جمهور ترامپ و متحدان او مسئول افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت هستند. فرماندار ایالت ایلینوی یادآور شد ترامپ رفتار‌های نامناسب را باب می‌کند، او در جمع ماسک نمی‌زند و تجمعات انتخاباتی برگزار می‌کند، اما مردم را به ماسک زدن ترغیب نمی‌کند.

این فرماندار آمریکایی رفتار‌های از این دست رئیس جمهور کشورش را دارای تبعات منفی در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا دانست. به گفته پریتزکر ماسک نزدن ترامپ موجب می‌شود که بسیاری از مردم خطر ویروس کرونا را دست کم گرفته و ماسک زدن را کنار بگذارند.

رئیس جمهور آمریکا که بار‌ها در عمل و رفتار ثابت کرده اعتقادی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک ندارد، اخیرا به جمع ۸ میلیون آمریکایی مبتلا به کرونا پیوست. او حتی پس از ابتلا به ویروس کرونا نیز بدون نگرانی در خصوص انتقال این ویروس به دیگران بدون ماسک در تجمعات انتخاباتی خود حاضر می‌شود.