توان نیروهای امنیتی عراق بسیار ارتقاء یافته است

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار جانشین فرمانده ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در عراق بر ارتقای قابل توجه سطح توانمندی نیروهای امنیتی کشورش تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الاعرجی امروز در دفتر خود میزبان ژنرال کپسی جانشین فرمانده ائتلاف بین المللی بود و در این  دیدار موضوع همکاری مشترک میان عراق و ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریسم و تقویت هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، جانشین فرمانده ائتلاف بین المللی وجود  واحدهای نظامی وابسته به ائتلاف در خاک عراق را رد کرد و گفت که کار ائتلاف محدود به ارائه مشاوره است.

ژنرال کپسی همچنین مدعی شده است که ائتلاف بین المللی از نیروهای عراقی در ماموریت خود برای سرکوب مابقی هسته‌های گروهک تروریستی داعش به خصوص در زمینه استفاده از نیروی هوایی و ایجاد و ارتقای توانمندی نظامی عراق و آموزش نیروهای امنیتی حمایت می‌کند.

الاعرجی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه توانمندی نیروهای امنیتی عراق بسیار ارتقا یافته است، گفت: نیروهای عراقی ماموریت خود در حفظ امنیت و مقابله با هسته‌های تروریستی و تقویت صلح اجتماعی در خاک عراق را به بهترین وجه انجام می‌دهند.