اداعای روسیه درباره مناظره ترامپ و بایدن

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مقامات کرملین آخرین مناظره میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تماشا نکرده است.

دیمیتری پسکوف روز جمعه اعلام کرد: ما پیگیر مناظره آخر میان جو بایدن و دونالد ترامپ نبودیم، تنها گزارش‌های رسانه‌ای در این خصوص را مطالعه کردیم.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما در مورد اینکه چه کسی پیروز این مناظره بود، اظهارنظری نداریم، زیرا تصمیم گیری برعهده شهروندان آمریکایی است.

پسکوف افزود: ما چندین گزارش رسانه‌ای در این مورد خوانده ایم، اما خود مناظره را مشاهده نکرده ایم. من معتقدم رای دهندگان ایالات متحده مخاطب اصلی این مناظره هستند. این به آن‌ها بستگی دارد که چه کسی برنده انتخابات است.

این مقام کرملین درباره اتهام زنی‌های نامزد‌های انتخاباتی آمریکا علیه روسیه گفت: رقابت آن‌ها بر سر این است که چه کسی بیشتر از روسیه متنفر است. متاسفانه این روند در انتخابات آمریکا تثبت شده است. ما این مسئله را کاملا درک می‌کنیم و تنها می‌توانیم ابراز تاسف کنیم.

در جریان آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا، ترامپ مدعی شد بایدن ۳.۵ میلیون دلار از طریق رئیس جمهور روسیه دریافت کرده است. در سوی دیگر میدان بایدن دموکرات با رد این ادعا، تاکید کرد روس‌ها علاقه‌ای به پیروزی او در انتخابات ندارند.

موضع گیری در قبال روسیه از موضوعات اصلی است که همواره از سوی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محل بحث بوده است.