نحوه رای دادن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه رأی خود را به صورت حضوری به صندوق رأی انداخت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ در حالی که ماسک به صورت زده بود، در مرکز اخذ رأی در ایالت فلوریدا، حضور یافت تا هوادارانش را به رأی دادن به شکل حضوری تشویق کند.

این در حالی است که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۸ و انتخابات مقدماتی ۲۰۲۰ به‌صورت پستی رأی داده بود.

ترامپ پس انداختن رأی خود در صندوق گفت: «رأی [حضوری] بسیار ایمن است و بسیار امن‌تر از ارسال برگه رأی است، همین را می‌توانم بگویم».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «رأی دادن برایم یک افتخار است و افتخار می‌کنم در این منطقه عالی رأی دادم. به فردی به اسم ترامپ رأی دادم».

امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و همچنین دسترسی بیشتر مردم به ارائه رأی‌ خود از طریق پست انتظار می‌رود تعداد رأی‌دهندگانی که از این طریق رأی‌ می‌دهند افزایش یابد. 

ترامپ تا به حال خیلی روشن و صریح گفته یکی از ادعاهایش این خواهد بود که برگزاری رأی‌گیری‌های پستی، «متقلبانه» یا «مخدوش» است و حیله‌ای از سوی دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات است.

طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده از میزان مشارکت رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، تا صبح شنبه به وقت محلی بیش از ۵۴ میلیون نفر در انتخابات به صورت زود‌هنگام شرکت کرده‌اند.

بر اساس آمار «پروژه انتخابات آمریکا» تاکنون بیش از ۳۷ میلیون رأی‌دهنده آمریکایی به صورت پستی رأی داده و بیش از ۱۶ میلیون نفر نیز حضوری رأی‌ خود را به نامزد مورد نظر داده‌اند.