قول شکستنی آمریکا به سودان

وزارت خارجه سودان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای به توافق سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که واشنگتن و تل آویو قول کمک به بهبود وضعیت اقتصادی سودان را داده‌اند.

به نوشته العربیه، وزارت خارجه سودان همچنین گفت که خارطوم و تل آویو بر سر آن‌چه «حمایت از صلح در منطقه» نامیده شده، توافق کرده‌اند و خارطوم همواره حامی صلح و آزادی و عدالت است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت آمریکا تعهد داده است که با همکاری شرکای خود از میزان بدهی‌های سودان بکاهد و رژیم تل آویو نیز قول داده است در زمینه امنیت غذایی به سودان کمک کند.

وزارت خارجه سودان سپس از نشست هیأتی از رژیم اسرائیل و سودان طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقات متعدد در زمینه‌های کشاورزی، تجارت، هواپیمایی و گردشگری خبر داد و گفت که اولین موضوع مورد بحث در این نشست، مسأله کشاورزی خواهد بود.

«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت سودانی به تل‌آویو خبر داده و گفته که پس از آن شخص وی در رأس یک هیأت اسرائیلی به خارطوم خواهد رفت.

روز جمعه گذشته (۲۳ اکتبر)، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه مشترکی از دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف خبر دادند.