ترامپ بهترین گزینه روسیه در انتخابات آمریکا

 تحلیلگران سیاسی بر این باورند دونالد ترامپ همچنان بهترین گزینه برای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

ناظران سیاسی می‌گویند پیروزی ترامپ در مقایسه با راهیابی جو بایدن دموکرات به کاخ سفید می‌تواند خبر بهتری برای روس‌ها باشد. هر چند کرملین در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ نتوانست به روابط خود با واشنگتن بهبود بهبود بخشد، همچنان نامزد جمهوری خواهان گزینه مطلوب روس‌ها در انتخابات آمریکا به شمار می‌رود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران سیاسی می‌نویسد در سال ۲۰۱۶ زمانیکه روابط روسیه و غرب شدیدا به تیرگی گراییده بود، مسکو امید زیادی را به پیروزی ترامپ در انتخابات بست. در ادامه با استناد به گزارش مرکز اطلاعات ملی آمریکا، روسیه را به تلاش‌های فراوان در راستای تحقق این مهم از رهگذر حملات سایبری و هکری متهم می‌کند.

خبرگزاری فرانسه با استناد به اظهارات تحلیلگران خود می‌نویسد رئیس جمهور روسیه به شدت به دنبال بقای ترامپ در کاخ سفید است و اتهام زنی علیه مسکو در خصوص تلاش برای مداخله و تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا در خلال این مطلب مشهود است.

در حالی ترامپ به عنوان گزینه مطلوب روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان می‌شود، که روابط دو کشور طی چهارسال گذشته تعریف چندانی نداشته و دو طرف موضوعات زیادی برای اختلاف نظر دارند. تعارضات میان مسکو و واشنگتن بر سر پیمان آسمان‌های باز، توافق هسته‌ای ایران، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد و پیمان استارت نو قابل ذکر است.

همچنین برغم گرایش ترامپ به همتای روس خود، این کشور دست از تحریم روسیه در این مدت برنداشته و به گفته ولادیمیر پوتین، روسیه ۴۶ بار از سوی آمریکا تحریم شده است.