انتقاد وزیر خارجه کوبا چهارشنبه از اقدامات ظالمانه آمریکا

وزیر خارجه کوبا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی به شدت از اقدامات ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورش انتقاد کرد.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی بدین منظور نوشت:«اقدامات قهری ایالات متحده علیه کشور ما و قطع  ارسال حواله‌‌های ارزی به جهت آسیب رساندن به خانواده‌های کوبایی است. تشدید محاصره در زمان همه گیری کرونا، اهانت به مردم کوبا توسط یک دولت نسل کش را نشان می‌دهد.»

«میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا نیز چندی قبل در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد.»

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.