حمله هکرهای روسی به بیمارستان‌های آمریکا

 آمریکایی‌ها در ادعای جدید علیه روسیه مدعی شدند هکرهای روس قصد دارند سیستم‌های بیمارستانی آمریکا را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا  مورد حمله قرار دهند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، اداره تحقیقات فدرال آمریکا ( اف‌بی‌آی )، آژانس امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سایبری و وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند هکرهای روسی قصد دارند چنین حملاتی را ترتیب دهند.

آن‌ها مدعی شدند «اطلاعات موثقی» در این خصوص در دست دارند اما جزئیاتی در این زمینه که چه افراد یا گروه‌هایی ممکن است این حملات سایبری را انجام دهند ارائه نکرده‌اند. روزنامه‌های «واشنگتن پست»، «نیویورک تایمز» و خبرگزاری «آسوشیتد پرس» نیز بدون هیچ مدرکی با این ادعاهای ضد روسی همراه شده‌اند.

آمریکایی‌ها ماه گذشته نیز شش مامور اطلاعاتی روسیه را به دست داشتن در برخی از شدیدترین حملات سایبری در دنیا از جمله اختلال در شبکه برق اوکراین متهم کردند.

سفارت روسیه در واشنگتن در این خصوص گفته: «کاملاً واضح است که چنین شایعاتی واقعیت ندارد و هدف آنان دامن زدن به گرایشات روسیه‌هراسی است. چندین سال است که این [اقدامات] یکی از ویژگی‌های متمایز حیات سیاسی واشنگتن است».

با این حال اندکی بعد وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که انستیتوی دولتی تحقیقات علمی و شیمی آلی روسیه در تولید بدافزار «ترایتون» (Triton) دست داشته و به همین دلیل آن را تحریم کرد. این بدافزار در هدف گرفتن سامانه‌های الکترونیک در تأسیسات صنعتی آمریکا به کار گرفته شده است.