حمایت بوریس جانسون از فرانسه

«بوریس جانسون» با اشاره به حمله امروز (پنج‌شنبه) در شهر نیس در پیامی حمایت کشورش از فرانسه را اعلام کرد.

بوریس جانسون با اشاره به اخبار امروز مبنی بر حمله با چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس و کشته شدن دست‌کم ۳ نفر گفت: «از فرانسه مصرانه حمایت خواهیم کرد.»

نخست وزیر انگلیس در پیامی توییتری به زبان‌های انگلیس و فرانسه نوشت: «از شنیدن خبر حمله وحشیانه امروز در نزدیکی کلیسای نوتردام وحشت‌زده شدم.»

این مقام ارشد انگلیسی در ادامه نیز گفت: «ذهن و فکر ما با قربانیان و خانواده آنهاست. انگلیس در حمایت از فرانسه برای مبارزه با تروریسم و ایستادگی مقابل آن ثابت قدم و استوار است.»

همچنین «دومینیک راب» وزیر امورخارجه انگلیس، با انتشار بیانیه جداگانه‌ای و در واکنش به این حمله «حمایت کشورش از فرانسه و مردم آن و مقابله با هر فردی که مسئول چنین حمله وحشتناکی بوده است» را اعلام کرد.

امروز (پنج‌شنبه) رسانه‌های فرانسه اعلام کردند در پی وقوع حمله تروریستی در نزدیکی کلیسای نوتردام در شهر نیس فرانسه، دست کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

پس از اعلام این خبر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به محل این حمله سفر کرد. او در این سفر حملات امروز در این کشور را «تروریستی» توصیف کرد و بار دیگر با وجود اعتراضات گسترده مسلمانان جهان به اظهارات اسلام‌ستیزانه‌اش گفت که یک «ترویست اسلام‌گرا» عامل حمله نیس بوده است.

بنا به گفته وزیر کشور فرانسه، عملیاتی امنیتی در شهر نیس فرانسه در جریان است. همچنین خبرگزاری رویترز از بازداشت یک نفر پس از حمله با سلاح سرد در شهر نیس فرانسه خبر داد.

«ژان کاستکس»، نخست وزیر فرانسه نیز پس از حمله نیس اعلام کرد سطح امنیتی در فرانسه به مرحله «وضعیت فوق العاده» رسیده است.

بناست به درخواست «ژرالد درمنن»، وزیر کشور فرانسه، نشست بحران در پاریس برگزار شود. همچنین شورای دفاعی فردا به ریاست مکرون در الیزه تشکیل می‌شود.