لوکزامبورگ: ترامپ خواهان تضعیف اروپا است

  "یان آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگویی با "آر ان دی" آلمان با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ، مانند هیچ رئیس جمهوری در آمریکا این گونه دنیا را دچار شکاف و جدایی نکرده است، درباره پیروزی "جو بایدن"، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه گفت: میلیون ها نفر نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا امیدوارند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تغییرات بهتری منجر شود. من هم امیدوارم.

 آزلبورن افزود: من امیدوارم که به جای قانون قدرتمندان دوباره قوانین بین‌المللی اعتبار پیدا کند. امیدوارم که پوپولیسم و ملی گرایی دوباره به عقب رانده شود و رویکردهای بین‌المللی دوباره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رای دهندگان آمریکایی مسئولیت کلانی را بر عهده دارند. در اینجا تنها مسئله کشور خود آن ها مطرح نیست بلکه این واقعه ای مربوط به کل جامعه جهانی و ارزش های جهانی دموکراسی است.

 وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ترامپ همه آنچه در مبارزات انتخاباتی گفته است را بعد از پیروزی اجرا نخواهد کرد گفت: متاسفانه ترامپ مانند هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نه تنها کشورش بلکه همه دنیا را دچار شکاف و جدایی کرده است. بازی های تئاتر وی در قبال کره شمالی منجر به عقب نشینی رهبر این کشور از برنامه های هسته‌ای خود نشد. لغو توافق هسته‌ای ایران توسط ترامپ به عکس آنچه مد نظر وی بود منجر شد. راه حل دو دولتی برای برقراری صلح در منطقه مسدود شده است.

 این مقام اروپایی همچنین به خروج ترامپ از معاهده آب و هوای پاریس و سیاست تجاری نامنظم وی در قبال اروپا و مسئله برگزیت که به آن علاقمند بود اشاره کرده و گفت: ترامپ می خواهد اتحادیه اروپا را تضعیف کند.