ادعای گردنکشی پاریس ضد مسلمانان

«کلیمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه درباره رویکرد اسلام‌ستیزانه مقامات این کشور گفت که ما باید در این باره توضیح دهیم اما نباید عذرخواهی کنیم.

وی که در مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: «ما قطعا باید توضیح دهیم اما ما نباید عذرخواهی کنیم. دوباره من معتقدم که برخی کشورها و برخی سیاستمدارها از این سردرگمی برای ایجاد تنش و تنفر استفاده کرده‌اند.»

این مقام فرانسوی اضافه کرد: «این شفاف است که ما این مدل از آزادی بیان را محدود نخواهیم کرد همچنین علیه هیچ دینی نیستیم. فرانسه کشور آزادی بیان و آزادی مذاهب خواهد بود. ما قطعا درباره مدل آزادی خود عذرخواهی نخواهیم کرد.»

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون ، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

پس از آن نیز، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد .

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

همچنین در بسیاری از کشورهای اسلامی پویش تحریم کالاهای فرانسوی به راه افتاده که این اقدام موجب هراس مقامات این کشور اروپایی شده است.