حمایت امارات از اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به اسلام

 «انور قرقاش»، وزیر مشاور امور خارجه امارات امروز (دوشنبه) از موضع گیری اخیر «امانوئل مکرون »، رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتور‌های توهین آمیز به پیامبر (ص) دفاع کرد و از تمامی کشور‌های عربی و اسلامی که به این اقدام واکنش نشان داده‌اند و به ویژه رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد.

او در مصاحبه‌ای که با روزنامه دی ولت آلمان داشت، گفت: امانوئل مکرون با اظهارات خود به دنبال کنار گذاشتن مسلمانان و به حاشیه بردن آن‌ها نیست. شما باید به دقت به سخنان مکرون گوش دهید. او به دنبال منزوی کردن مسلمانان در غرب نیست و کاملا حق با اوست.

قرقاش افزود: مسلمانان باید اتحاد و ارتباط بهتری با هم داشته باشند. فرانسه به عنوان یک کشور حق دارد که به دنبال راهکار‌های برای مبارزه با افراط گرایی و واپس‌گرایی باشد.

این مقام ارشد اماراتی در ادامه به انتقاد از دخالت‌های زیاد ترکیه پرداخت و گفت: رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه به محض اینکه شکاف و نقطه ضعفی را می‌بیند بلافاصله از آن برای افزایش نفوذ خود بهره می‌گیرد. او تنها هنگامی که برای او خط قرمزی تعیین شود برای انجام مذاکره اعلام آمادگی می‌کند.

رجب طیب اردوغان بعد از اظهارات مکرون خواستار تحریم محصولات فرانسوی شد و رئیس جمهور فرانسه را به حمله به اسلام متهم کرد.

مکرون و دولت فرانسه طی روز‌های اخیر با اقدامات اسلام ستیزانه خود و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، سبب بروز ناراحتی و تشدید احساسات ضد فرانسوی در میان بسیاری از مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان شده است.

دولت فرانسه نیز پس از گذشت چند روز تصمیم به عقب نشینی از مواضع خود کرده و طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که هیچ مشکلی با هیچ دینی و یا مذهبی ندارد.