حمله افراد مسلح به منطقه‌ای در غرب اتیوپی

«ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی در واکنش به حمله افراد مسلح به منطقه‌ای در غرب این کشور کشتار ده‌ها غیرنظامی گفت: «این کشتار افراد بر اساس هویت» است.

او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «دشمنان اتیوپی با خود عهد کرده‌اند که یا حکومت در این کشور را به دست گیرند و یا آن را نابود کنند و برای تحقق این هدف نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و یکی از تاکتیک‌های آن‌ها نیز مسلح کردن غیرنظامیان و ارتکاب حملات وحشیانه بر اساس هویت است، این یک فاجعه است».

مسئولان محلی اتیوپی از حمله افراد مسلح به منطقه‌ای در غرب این کشور و کشتار جمعی غیرنظامیان و آتش‌ زدن منازل تعدادی از اهالی خبر دادند.

مسئولان محلی اتیوپی گزارش دادند که افراد مسلح با حمله به منطقه‌ «اورومیا» در غرب اتیوپی، ده‌ها نفر را به قتل رسانده و بیش از ۲۰ خانه را به آتش کشیدند و حدود ۷۰۰ تا ۷۴۰ نفر از اهالی نیز مجبور به فرار از خانه‌های خود و پناه بردن به مناطق دیگر شدند.

«الیاس اومیتا» حاکم منطقه «وولگا» در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که یک گروه مسلح موسوم به «اولف شین» در منطقه غربی اتیوپی مرتکب این جنایت شده است و تا کنون اجساد ۳۲ نفر از قربانیان را دفن کرده‌ان.

سازمان حقوق بشر ملی اتیوپی نیز این خبر را تأیید و اعلام کرد که یک گروه مسلح در منطقه اورومیا اواخر هفته گذشته دستکم ۳۲ نفر را به قتل رسانده‌اند و تعداد واقعی قربانیان احتمالا بیشتر از این باشد.

«شین» یک گروه مسلح است که از گروه معارض «جبهه آزادی‌بخش اورومو» جدا شده است، پس از آنکه «ابی احمد» در سال ۲۰۱۸ منصب نخست‌وزیری اتیوپی را بر عهده گرفت، این گروه نیز پس از سال‌ها تبعید به کشور بازگشت.

«شین» مدعی است که به خاطر حقوق قوم اورومو به عنوان بزرگ‌ترین قوم اتیوپی، مبارزه می‌کند.