۵۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آمریکا بستری شدند

 آمارهای جدید رویترز حاکی است تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان های آمریکا در روز سه شنبه به بیش از 50 هزار نفر رسیده که بالاترین رقم در 3 ماه اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بهداشت و سلامت آمریکا نسبت به خطر رشد فزاینده تعداد بیماران کرونایی و محدودیت شدید ظرفیت بیمارستان ها و تجهیزات سیستم بهداشت و سلامت هشدار می دهند.

ایالت تگزاس با 5936 بیمار کرونایی که هم اکنون در بیمارستان های بستری هستند، بالاترین رکورد را در اختیار دارد و پس از آن ایالت ایلینوی با 3594 بیمار و کالیفرنیا با 3270 بیمار قرار دارند.

این گزارش نشان می دهد تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا از اول اکتبر تاکنون بیش از 64 درصد رشد داشته و به بالاترین سطح خود از اوایل اوت رسیده است. بالاترین تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا مربوط به 22 جولای با 58370 نفر بوده است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 9.4 میلیون نفر گذشته و تنها در دو هفته اخیر این تعداد بیش از یک میلیون نفر رشد داشته است.

روز جمعه گذشته آمریکا با ثبت بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در یک روز یک رکورد جدید جهانی را برجا گذاشته است.