ترس بن سلمان از شکست ترامپ

تحولات آمریکا در جهت عکس خواسته های آنها پیش می رود و آنها از پیروزی ترامپ و خرید امنیت پوچ و پوشالی از طریق دشمنی با همسایه ها و سرکوب مردم و سازش با دشمن امت خود یعنی رژیم صهیونیستی و زیر پا گذاشتن آرمان فلسطین نا امید شده اند.

امروز عربستان و امارات مانده اند و وعده های جو بایدن دموکرات مبنی بر مجازات بن سلمان ماجراجو و رژیم حاکم بر این کشور که دستش به خون کودکان یمن و ملت بی دفاع سوریه آغشته است.

ناظران مسائل منطقه ای می گویند که انتخابات آمریکا می تواند تمام محاسبات سیاسی بازی گران اصلی منطقه غرب آسیا را درباره مسائل حساسی چون برنامه هسته ای ایران، معامله قرن - که توسط ترامپ اعلام شد – به هم می ریزد.

بایدن دموکرات وعده داده است که تمام مبانی سیاست خارجی ترامپ را که بر مبنای خودسری و استبداد و نقض آشکار حقوق بشر شکل گرفته است را از بین ببرد و سیاست وافع بینانه را جایگزین کند.

کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که بایدن را دشمن خود می دانند، از کمپین ترامپ در انتخابات این کشور حمایت کردند.

روزنامه عبری "اسرائیل هیوم" به نقل از یک مقام عالی رتبه اماراتی از کمک چندین میلیون دلاری حامیان "مسلمان" ترامپ در منطقه به کمپین انتخاباتی او خبر داده است.

این روزنامه عبری بدون اینکه نامی از این مقام عالی رتبه اماراتی به میان بیاورد به نقل از وی نوشت که کشورش انتخابات آمریکا را از نزدیک دنبال می کند و برای ترامپ آرزوی پیروزی می کند با این حال خود را برای ورود رئیس جمهور دیگری به کاخ سفید آماده کرده است.

در نهایت ناظران معتقدند که در صورت پیروزی جو بایدن بعید است که در مبانی زیرساختی سیاست های ترامپ در غرب آسیا درباره برنامه هسته صلح آمیز ایران و اشغال اراضی سوریه توسط آمریکایی ها و ائتلاف آمریکا با عربستان و کشورهای سازشکار منطقه و دیگر پرونده تغییر چندانی رخ دهد.