حمایت رهبر حزب افراطی ایتالیا از ادعاهای ترامپ

«متیو سالوینی» رهبر حزب راستگرای افراطی «لیگ» ایتالیا رو جمعه از ادعاهای « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا در خصوص تقلب در انتخابات حمایت کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سالوینی در مصاحبه‌ای گفت در برخی ایالت‌های آمریکا «تعداد آرای انتخاباتی از تعداد رأی‌دهندگان بیشتر است، تعدادبرگه‌های رأی از تعداد مردم آنجا بیشتر هستند که باعث می‌شود شبهاتی ایجاد شود».

او همچنین با تکرار اظهارات اخیر ترامپ گفت، ضروری است که مراکز انتخاباتی آمریکا به شمارش آراء خاتمه دهند و به بازشماری آن‌ها بپردازند.

سالوینی در ادامه گفت، صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود، «مشارکت و دموکراسی» در این کشور درس بزرگی برای دیگر کشورها است.

در حال حاضر « جو بایدن » با دریافت ۲۶۴ رأی الکترال در یک قدمی ورود به کاخ سفید قرار دارد اما ترامپ که با کسب ۲۱۴ رأی الکترال از او عقب افتاده، با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات در تلاش است شکایت خود را به دیوان عالی آمریکا تحویل دهد.

سالوینی که در حال حاضر در سنای ایتالیا عضویت دارد، سال گذشته و با رأی سناتورها مصونیت قضایی پارلمانی خود را از دست داد و حالا به‌خاطر صدور دستور بازداشت غیرقانونی مهاجران مورد محاکمه قرار گرفته است.

این سیاست‌مدار راستگرای ایتالیایی، سال گذشته به دنبال خروج حزبش از دولت ائتلافی، انحلال آن و برگزاری انتخاباتی زودهنگام بود که پیش‌بینی می‌شد بتواند در آن با کسب اکثریت آرا نخست‌وزیر شود. اما «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا توانست با ایجاد ائتلافی جدید، از فروپاشی دولت و قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی جلوگیری کند.