اقدام حشدالشعبی برای تامین امنیت غرب عراق

سازمان «الحشد الشعبی» امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این سازمان شروع به ایجاد یک خاکریز و خندق در طول نوار مرزی عربستان با عراق کرده‌اند  که در راستای ایجاد استحکامات امنیتی و رفع هر گونه شکاف امنیتی در منطقه غرب عراق است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این سازمان در بیانیه‌ای آورده است: «نیروهای تیپ۲۶ الحشد الشعبی، ایجاد یک خاکریز و به موازات آن یک خندق را در طول نوار مرزی که از گذرگاه مرزی «عرعر» آغاز می‌شود و تا منطقه مرزی النخیب در استان کربلا ادامه دارد.

وی افزود: «بر اساس برنامه کاری که برای افزایش استحکامات امنیتی و ممانعت از وقوع هر گونه اختلال امنیتی وضع شده، طرح اجرای این خاکریز اجرا شده و به دنبال آن مراحل دیگری هم پیش روخواهد بود.»

در ادامه بیانیه آورده است: «این خاکریز از اقدامات راهبردی است که تیپ ۲۶ الحشد الشعبی ایجاد می‌کند و هدف از آن قطع راه‌های عبور گروه‌های تروریستی و ارتباط میان گروه‌های تروریستی در صحرای غربی است  تا امکان ارتباط تروریست‌ها با صحرای مرکزی و جنوبی عراق را قطع کند.

الحشد الشعبی تاکید کرد این خاکریز یکی از موانع امنیتی است که در عراق ایجاد می‌شود و در تامین امنیت صحرای وسیع عراق سهیم خواهد بود که وسعت آن یک سوم مساحت کشور است.

در پایان این بیانیه آمده است: «طول خاکریز ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع آن ۳ متر و عرض قاعده آن ۴ متر و عمق خندق یک متر و ۳۰ سانتی متر است و تاکنون ۱۰ درصد طرح که بیش از ۱۵ کیلومتر برآورد شده انجام شده است.»