تل آویو در انتظار دستاوردهای بایدن برای اسرائیل

 سوی احایمر در یادداشتی که در شماره امروز معاریو منتشر شد، خبر داد: دیرینه روابط بایدن با شخصیت‌های  اسرائیل  حداقل به 36 سال پیش بازمی‌گردد که نویسنده به‌همراه اسحق شامیر در جلساتی با اعضای مجلس سنا از جمله جو بایدن حضور پیدا می‌کرده است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: شاید پذیرش این واقعیت که بایدن قرار است جانشین ترامپ شود، امری تأسف‌برانگیز باشد، اما نباید این واقعیت برای ما نگرانی زیادی به همراه آورد، زیرا بایدن نیازی برای اثبات طرفداری‌اش از اسرائیل ندارد. با وجود آنکه طی چند سال گذشته شاهد قدرت‌گرفتن جریان‌های چپ‌گرای تندرو داخل حزب دموکرات آمریکا هستیم و شخصیت‌هایی همچون برنی ساندرز را در صدر آن می‌بینیم؛ اما احتمالاً بایدن خود را از زیر سایه سیاست‌های اوباما خارج و از قبضه افرادی همچون ساندرز هم رهایی پیدا خواهد کرد.

به باور این تحلیلگر صهیونیست با شکست ترامپ، رژیم اسرائیل چهار سال دیگر از ریاست‌جمهوری رؤیایی ترامپ را از دست داد، ترامپ طی چهار سال ریاست‌جمهوری خود امتیازاتی را به اسرائیل داد که هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا به تل‌آویو ارزانی نکرده است.

دفترش همیشه برای استقبال از بنیامین نتانیاهو دوست صمیمی و نزدیکش باز بود، ما چشم خود را بر تمام اعتقادات و رفتارهای اشتباه ترامپ بستیم، به این امید که او یک دوره دیگر رئیس‌جمهور شود و عصر طلایی روابط واشنگتن ـ تل آویو ادامه پیدا کند.

اما رئیس‌جمهور بایدن، ترامپ نخواهد شد، ولی به‌طور حتم برنی ساندرز هم نیست، او حتماً با بایدن عضو مجلس سنا نیز تفاوت خواهد کرد.

شاید در دوره بایدن خبری از حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل نخواهد بود، اما این یک دوره گذار است.‎