ادعای سفیر عربستان در مورد کمک به گروه‌های یمنی

«نایف بن بندر السدیری» سفیر عربستان سعودی در اردن در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرگزاری «اسپوتنیک»‌ ضمن اتهام‌زنی به ایران، مدعی شد که عربستان سعودی به تمام مردم یمن کمک‌رسانی می‌کند.

سفیر عربستان سعودی در گفت‌و‌گو با اسپوتنیک ادعا کرد: «جامعه بین‌الملل امروز آگاه شده است که حمایت از تلاش‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده، به امری ضروری مبدل شده است».

این اظهارات در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارها از همکاری عناصر گروه القاعده با ائتلاف سعودی در حمله به مردم بی‌گناه یمن خبر داده‌اند.

نایف بن بند السدیری در ادامه اظهاراتش ادعا کرد که دولت صنعاء با آنچه آن را «دیکته‌های تهران» خواند، جنگ یمن را به درازا می‌کشاند آن هم با رد گفت‌وگوی سیاسی و به چالش کشاندن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت.

پیشتر، «هشام شرف»‌ وزیرخارجه دولت صنعاء در گفت‌و‌گو با رادیو فرانسوی «مونت کارلو» با تأکید بر این مسئله که تهران هیچ گونه دخالتی در امور یمن ندارد، تصریح کرده بود که این صنعاء بارها به ریاض پیشنهاد گفت‌و‌گو و تأمین امنیت مرزها را داده است؛ اما عربستان سعودی همچنان به حملات خود علیه این کشور ادامه می‌دهد.

السدیری ادامه داد،‌ اگر ائتلاف از یمن خارج شود،‌ این مسئله باعث خواهد شد قدرت‌های غربی مستقیما وارد یمن شوند و فعالیت‌های خود را برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در یمن افزایش دهند و از طرفی، آنچه سفیر سعودی آن را تجاوزهای ایران خواند،‌ متوقف کنند.

السدیری با ادعای اینکه عربستان سعودی برای حمایت از مرزهای خود در جنگ یمن حضور دارد و حملات ارتش یمن باعث آسیب رسانی به اماکن مدنی در خاک عربستان شده‌ است، گفت: «عربستان سعودی در ارائه کمک به تمام اقشار جامعه یمن تفاوت قائل نمی‌شود و به تمام گروه‌های مردمی یمن از جمله در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی کمک انسانی و امدادی ارائه می‌کند».

سفیر عربستان سعودی در ادامه این اظهارات مدعی شد که کمک‌های ارسالی به مناطق تحت کنترل دولت صنعاء مسیر محموله‌های کمک‌رسانی را تغییر می‌دهند و آنها را غارت می‌کنند و از این کمک‌ها در راستای آنچه آن را فعالیت‌های تروریستی خواند، به کار می‌گیرند.

این ادعا در حالی است که حملات ائتلاف سعودی طی سال‌های اخیر به مناطق مختلف یمن باعث کشته شدن هزاران شهروند بی‌گناه یمنی و بی‌خانمان شدن عده‌ی بسیاری مردم یمن شده است.