جنایت رژیم صهیونیستی در زندان علیه زنان

اسرای زن فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط سخت و دشوار به سر می‌برند ، هنوز از بدرفتاری عمدی مقامات اشغالگر با آنها در حالی که شرایط و حریم خصوصیشان مورد ملاحظه قرار نمی‌گیرد، شاکی هستند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انجمن اسرا و آزادگان فلسطینی «واعد» گفت که مقامات اشغالگر اسرائیلی با انجام عمل جراحی لازم برای دو زندانی مجروح مخالفت می‌کنند و در واقع مرتکب سهل انگاری پزشکی عمدی علیه آنها هستند.

طبق گفته این انجمن، درخواست «اسراء جعابیص» (۳۶ ساله) برای انجام چند عمل جراحی فوری در حالی که دچار جراحت ناشی از سوختگی است، از سوی رژیم صهیونیستی رد می‌شود.

نیروهای اشغالگر، جعابیص را در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۵ در حالی به اسارت گرفتند که وی با ماشین خود در جاده مجاور شهرک الزعیم  در شرق قدس رانندگی می‌کرد و مقامات اشغالگر وی را متهم به تلاش برای انجام عملیاتی با خودرو کردند و پس از وقوع آتش سوزی در داخل خودرو، او دچار سوختگی شدیدی در سراسر بدنش شد.

جعابیص شدیدا اتهام اشغالگران را رد  و تأکید کرد که نقصی در خودرو وی رخ داده بود که منجر به آتش سوزی شد، در حالی که مقامات صهیونیست علی رغم آسیب دیدگی جدی این اسیر فلسطینی بر محاکمه وی اصرار کردند و حکم ۱۱ سال حبس برای او صادر شد. او متاهل و مادر یک کودک است و هم اکنون در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.

واعد همچنین گزارش داد که  رژیم اشغالگر از انجام عمل برداشتن پلاتین از پای «امل طقاطقه» اسیر زن (۲۶ ساله) که با پنج گلوله زخمی شده بود، خودداری می‌کند و مرتکب جرم سهل انگاری پزشکی عمدی علیه او شده است، زیرا همه درخواست‌های وی برای معالجه و عمل را رد می‌کند.نظامیان رژیم اشغالر طقاطقه را در اول دسامبر ۲۰۱۴ اسیر کردند.

این زن فلسطینی پس از شلیک شش گلوله به نواحی سینه، کمر دست و پای چپش توسط نظامیان رژیم اشغالگر به اسارت گرفته شد. یکی از گلوله‌ها در قفسه سینه او قرار دارد که برداشتن آن جانش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی همچنین از وخامت حال عماد کمیل اسیر 55 ساله فلسطینی در بازداشتگاه «جلبوع» خبر داد و گفت که مسئولین زندان با تعلل و وقت کشی در ارائه درمان به او که دچار خونریزی در دستگاه گوارش است، موجب وخیم‌تر شدن حالش شده‌اند.

این اسیر فلسطینی اهل شهرک «قباطیه» در جنوب جنین است و از ۲۲ سال پیش به حبس ابد محکوم شده است. او در ابتدای بازداشت خود به مدت دو ماه مورد فجیع‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته بود.

این کمیته اعلام کرد که «علی عمرو» از شهر الخلیل هم که روز یکشنبه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شد، در بیمارستان «سوروکا» رژیم صهیونیستی مورد عمل جراحی قرار گرفت و هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است.

کمیته امور اسرای فلسطینی گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان  و خودداری مقامات اشغالگر از ارائه خدمات پزشکی لازم، رنج ودشواری زندانیان بیشتر شده به خصوص که  آنها در اتاق‌های شلوغ و فاقد ساده‌ترین ملزومات حیات بشری به سر می‌برند.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین به رغم درخواست‌های مکرر داخلی و بین المللی با آزادی اسرای سالخورده، بیمار،زن و کودک در شرایط کرونا خودداری می‌کنند.

علاوه بر این، «عاید ابوقطیش» یک مسئول جنبش بین المللی دفاع از کودکان  گفت: «دادگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را محاکمه می‌کنند  و بسیاری از آنها در شرایط سخت بازداشت و در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند».

قوتیش افزود که شهادت‌هایی که این جنبش از کودکان بازداشت شده توسط رژیم اشغالگر می‌گیرد، تأیید می‌کند که آنها در جریان تحقیقات مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند.