توهمات معاون ترامپ

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر نوشت که به تیم خود گفته انتخابات ریاست جمهوری این کشور هنوز به پایان نرسیده است.

وی در ادامه پیام خود نوشت: « دونالد ترامپ ،‌ رئیس جمهور هرگز مبارزه برای ما را متوقف نکرده و ما این مبارزه را تا زمانی که تمامی رای‌های قانونی شمارش شوند حفظ خواهیم کرد.»

ترامپ نیز پس از برگزاری انتخابات با زیر سوال بردن آرای پستی، مدعی شده در صورتی که آرای قانونی شمارش شوند، وی پیروز انتخابات خواهد بود.

«رودی جولیانی» وکیل شخصی  ترامپ نیز روز یکشنبه مدعی شد، شواهد محکمی برای وقوع تقلب در انتخابات وجود دارد.

به گفته وکیل ترامپ، تیم او ویدئوهایی مستند و ۵۰ شاهد در اختیار دارد و قرار است روز دوشنبه شکایاتی با محور «نقض حقوق شهروندی با اجرای انتخاباتی غیرعادلانه» و نقض محافظت برابر و منصفانه آرای انتخابات در فیلادلفیا و پیتزبورگ، تنظیم شود.

وی گفت: «روشن است تا زمانی که حداقل ۶۰۰ هزار رأی نامعلوم است، او (ترامپ) قصد ندارد شکست را بپذیرد».

ترامپ در حالی همچنان تلاش می‌کند که نتایج آرای این کشور را به چالش بکشاند که روز شنبه رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کاملا هریس» را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.