واکنش مقامات آمریکایی به توهمات پمپئو و ترامپ

 برخی مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا در انتقاد از اظهارات مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر انجام مراحل انتقال قدرت به دومین دولت دونالد ترامپ، اعلام کردند که در این زمینه دچار سردرگمی شده اند.

از این رو بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در واکنش به این سخنان پمپئو، در پیامی توئیتری مدعی شد: اگر چنین اظهاراتی از سمت مقامات حزب بازنده در انتخابات کشوری دیگر مطرح می‌شد، وزارت امور خارجه آمریکا قطعا با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم می‌کرد.

کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت آمریکا نیز این اظهارات پمپئو را نشانه سوء استفاده از دموکراسی دانست و گفت: اقدامات و رفتار‌های دونالد ترامپ و هم حزبی‌های وی در مجلس سنا، به هیچ عنوان ملی گرایانه نیست.

وی همچنین با رد ادعای دونالد ترامپ، مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 ، وی را انسانی متوهم معرفی کرد و گفت: هیچگونه تقلبی در آرا کسب شده وجود ندارد، ترامپ در حقیقت باخته است.

مورفی با بیان این موضوع که یک همه‌گیری توهمی از کاخ سفید در حال انتشار است، ادامه داد: در حقیقت تمام حزب جمهوری‌خواه پس از انتخابات ریاست جمهوری تحت تاثیر این توهمات قرار گرفته اند و این امر می‌تواند یک خطر واقعی برای کشور محسوب شود.