تیم بایدن فشار بر دولت ترامپ را افزایش داده است

 یک رسانه آمریکایی از تشدید فشار تیم جو بایدن بر دولت کنونی آمریکا به منظور جلوگیری از مانع تراشی آن‌ها در مسیر انتقال قدرت و منابع فدرال خبر داد.

نشریه وال استریت ژورنال سه شنبه شب در مطلبی اعلام کرد تیم رئیس جمهور منتخب آمریکا فشار‌های خود بر دولت دونالد ترامپ را افزایش داده تا دولت کنونی مانع انتقال منابع به آن‌ها نشوند. اختلاف نظر میان بایدن و ترامپ بر سر نتیجه نهایی انتخابات آمریکا، برنامه رئیس جمهور منتخب برای ورود به کاخ سفید را با پیچیدگی مواجه کرده است. بایدن خود را پیروز انتخابات می‌داند، اما ترامپ می‌گوید رقیبش با تقلب و دستکاری آرا موفق به سرقت آرا انتخاباتی شده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز سه شنبه گزارش داد دولت ترامپ به سازمان‌های فدرال دستور داده تا با تیم انتقالی بایدن همکاری نکنند. این در حالی است که برابر با قوانین آمریکا، رئیس جمهور منتخب تنها با اجازه رئیس جمهور در قدرت اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را دارد.

هر چند روز شنبه رسانه‌های معتبر آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس، سی ان ان و فاکس نیوز بایدن را با ۲۹۰ رای الکترال پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی کردند، ترامپ و اطرافیانش این پیروزی را قبول ندارند و آن را رخدادی متاثر از یک تقلب گسترده انتخاباتی می‌دانند.

سرویس خدمات عمومی دولت فدرال آمریکا، که ریاست آن از سوی ترامپ منصوب شده است، همچنان از تائید نتیجه انتخابات و صدور مجوز برای تیم بایدن خودداری می‌کند. با این اوصاف برغم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، به نظر نمی‌رسد هیاهو‌های پساانتخاباتی در این کشور به این زودی‌ها خیال فروکش کردن داشته باشد.