مک مستر: ادعا‌های ترامپ درباره تقلب در انتخابات را رد کرد

 مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور منتخب آمریکا به دنبال توافق بهتری با ایران باشد.

ژنرال هربرت مک مستر اعلام کرد جو بایدن باید در اندیشه توافق بهتری با ایران باشد و به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، برجام، بازنگردد. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت بایدن نباید به صورت نظامند از اقدامات ترامپ در حوزه سیاست خارجی بازگردد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با رد ادعا‌های تقلب انتخاباتی از سوی دونالد ترامپ گفت اطمینان دارد که انتخابات در فضای سالم و به دور از تقلب و شائبه برگزار شده است. مک مستر گفت انتخابات در آمریکا همواره به صورت سالم و عاری از تقلب بوده است. او خطاب به ترامپ: گفت نگران سلامت انتخابات نباش.

این ژنرال آمریکایی که مدت زمان زیادی در دولت ترامپ دوام نیاورد گفت خیلی نباید نگران وضع پس از انتخابات بود، زیرا در نهایت ترامپ واقعیت را خواهد پذیرفت. مک مستر هشدار داد اظهارات ترامپ درباره تقلب در انتخابات به نفع «دشمنان آمریکا» از جمله پوتین است و ترامپ نباید به نفع روسیه عمل کند. وی همچنین چشم انداز بهبود روابط با روسیه را کمرنگ دانست، اما تاکید کرد چین باید به عنوان یک اولویت مهم در عرصه سیاست خارجی مورد توجه قرار گیرد.

با گذشت هشت روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ همچنان از پذیرش شکست در انتخابات خودداری کرده و مانع از آغاز روند انتقال قدرت به بایدن شده است. رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شب گذشته مدعی رونمایی از اسناد تقلب در انتخابات شد. ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد: ساعت ۲۱ امشب به وقت شرق آمریکا (پنج و سی دقیقه بامداد به وقت ایران) اسناد فساد انتخاباتی در برنامه شان هنیتیِ فاکس نیوز به نمایش گذاشته می‌شود.