محدودیت‌های جدید کرونایی در پایتخت روسیه

 "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو در وبلاگ خود اعلام کرد که در پایتخت محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای دوره زمانی 13 نوامبر سال 2020 (23 آبان ماه) الی 15 ژانویه 2021 (26 دی ماه) در نظر گرفته شده است.

 شهردار یادآور شد، لازم است محدودیت‌های اضافی برای مقابله با شیوع این عفونت، تا آنجا که ممکن است، با هدف شکسته شدن زنجیره‌های انتقال ویروس و کاهش میزان آلودگی ساکنین اعمال شود.

سوبیانین توضیح داد که به دلیل تعطیلات سال نو در آینده نزدیک، محدودیت‌های خاصی برای یک دوره زمانی دو ماه در نظر گرفته شده که با اعمال آنها در زمینه‌های صنعت تفریحی ​​و سرگرمی، مقامات می خواهند موسسات و مشاغل را از صرف هزینه‌های غیر ضروری که لغو ناگهانی کنسرت‌ها و سایر رویدادهای جشن‌های پایان سال به همراه دارد، نجات دهند.

"آلکسی نمریوک" معاون اول رئیس دفتر شهردار مسکو نیز اعلم کرد که هنوز در خصوص تعیطی کامل شهر صحبتی نشده است. وی در عین حال یادآور شد که تمامی رستوران‌ها و باشگاه‌های تفریحی پایتخت به دلیل خطر گسترش ویروس کرونا در شب سال نو کار نخواهند کرد.

این مقامات شهرداری افزود، علاوه بر اقدامات محدودکننده اعلام شده توسط شهردار، مراسم و کنسرت‌های گسترده‌ای که به طور مرسوم به مناسبت گرامیداشت سال نو برگزار می شدند، نیز در سال جاری لغو می‌شوند. البته هیچ مقررات منع رفت و آمد در نظر گرفته نشده و شهروندان می توانند در شهر پیاده روی کرده، هوای پاک  تنفس کرد و از مراسم آتش بازی در آسمان پایتخت لدت ببرند.

ستاد عملیات مبارزه با کرونا در شهر مسکو شب گذشته اعلام کرد که 73 بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا طی روز گذشته در مسکو جان باختند. بدین ترتیب، از زمان آغاز شیوع این بیماری همه گیر در پایتخت روسیه، تاکنون 7 هزار و 502 نفر جان خود را از دست داده‌اند.