انتقاد هم‌پیمانان آمریکا از حقوق بشر آمریکایی

 حقوق بشر مقدس بوده و نباید زیرپا گذاشته شود سازمان ملل نیز بدان تاکید کرده است، اما فشارهای آمریکا موجب شده تا سازمان ملل نیز در برابر تجاوزهای این کشور چشم پوشی کند. این در حالی است که افزایش بحران های بین المللی به دلیل نقض مسائل حقوق بشر توسط آمریکا موجب شده تا بسیاری از کشورهای دنیا روش استکباری هیئت حاکمه این کشور را محکوم کنند.

منشا حقوق اساسی بشر، شهروندی کشور مشخصی نیست بلکه بر اساس ویژگی های انسانی است و حمایت بین المللی از حقوق بشر باید دلیل اصلی همه کشورهای جهان باشد.

دیروز نمایندگان چندین کشور بزرگ از جمله برخی هم پیمانان آمریکا در تماس های مجازی با سازمان ملل، از کارنامه حقوق بشر آمریکا انتقاد کردند و به اقدامات این کشور در زیر سوال بردن شخصیت و آزادی انسان ها مانند اعدام و خشونت پلیس علیه آمریکایی های آفریقایی تبار و جدا کردن فرزندان مهاجران از خانواده هایشان اشاره کردند. سیاست بستن دهان‌ها و بازداشت های خودسرانه و اعدام و توهین را در کشورهای عربستان ،امارات و همه کشورهای دیکتاتوری غیرقانونی منطقه نیز می توان دید.

اما آمریکا با سیاست حمله و سلطه گری از همه قوانین انسانی عبور کرده و آزادی انسان را در خاک خود زیر پا گذاشته و دهها میلیون سرخ پوست ساکنان اصلی آمریکا را از بین برد و در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن بمب شیمیایی زد و انسان های زیادی را در ویتنام ،افغانستان،عراق و سوریه از بین برد.

کشورهای دنیا آمریکا را محکوم می کنند

چین و روسیه، از آمریکا درخواست کردند نژادپرستی را از بین برده و خشونت پلیس را ریشه کن کند کوبا و ونزوئلا نیز اعلام کردند برای رعایت نکات بهداشتی در هنگام شیوع ویروس کرونا باید امکانات برابری برای همه فراهم باشد.

جیانگ دوان نمانیده چین در شورای  حقوق بشر  نیز گفت: آمریکا باید به نژادپرستی و وحشی گری پلیس آمریکا علیه آمریکایی های آفریقایی تبار پایان دهد و مسئله کرونا را سیاسی نکرده و از مداخلات نظامی در دیگر کشورها که به کشتن غیرنظامیان منجر می شود، دست بردارد .

فرانسوا گاف نماینده فرانسه در شورای حقوق بشر نیز گفت: آمریکا باید اعلام را تعلیق کند و زندان گوانتانامو را در اولین فرصت تعطیل کند.

برنامه حقوق بشر اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا نیز گفت: انتظار می رفت بسیاری از کشورهای دنیا،آمریکا را محکوم کنند.

برخی فعالان نیز گفتند : اولین بررسی مسائل آمریکا توسط شورای حقوق بشر طی دو سال، مانند کیفرخواستی برای سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود و از جو بایدن رئیس جمهوری منتخب خواستند اصلاحات را آغاز کند.

در مقابل دولت ترامپ نیز از سیاست های خود دفاع کرد. رابرت دیسترو معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت حضور آمریکا در این نشست بیانگر پایبندیش به حقوق بشر است اما محکوم کردن اثبات کرده که آمریکا مجالی برای دفاع از خود در زمینه حقوق بشر ندارد زیرا ژوئیه 2018 از شورای حقوق بشر سازمان ملل به اتهام جهت گیری علیه رژیم نژادپرست صهیونیستی خارج شد .