بایدن رئیس کارکنان کاخ سفید خود را معرفی کرد

 تیم انتقال قدرت «جو بایدن » نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا - که پیروز این انتخابات پیش‌بینی شده است - بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) نام رئیس کارکنان کاخ سفید در دولت احتمالی خود را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط ستاد نامزد دموکرات‌ها ، «رونالد کلاین» مشاور دیرینه بایدن و مسئول دفتر وی در دولت پیشین آمریکا، به عنوان گزینه تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید در دولت آتی بایدن انتخاب شده است.

معرفی رئیس کارکنان کاخ سفید یکی از بزرگترین تصمیم‌های هر رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده است که باید گرفته شود زیرا شخص انتخاب شده می‌تواند به تعیین سبک اداره کشور توسط آن رئیس‌جمهور کمک کند.

کلاین که در دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما»، هدایت تیم مقابله با ویروس اِبولا در کاخ سفید و مسئولیت کارکنان معاون رئیس‌جمهور را برعهده داشت، این بار نیز در دولت احتمالی دموکرات‌ها مشارکت می‌کند.

بایدن در حالی خود را رئیس‌جمهور منتخب آمریکا می‌داند که «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور مستقر این کشور نتایج و شکست در انتخابات را نپذیرفته و از اقدام حقوقی برای بازشماری آراء خبر داده است.

پیش از این بایدن گفته بود  روند انتقال قدرت به خوبی در حال انجام است،‌ این در حالی است که ترامپ همچنان از پذیرش نتایج انتخابات خودداری می‌کند.