رسوایی غرب در کنفرانس بازگشت آوارگان سوری

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق آماده است برای هر آواره‌ سوری که مایل است به کشور خود باز گردد، شرایط مناسبی از جمله مسکن، آموزش و درمان فراهم کند.

مقداد به شبکه خبری المیادین گفت کنفرانس «بازگشت آوارگان سوریه »، بسیار موفق‌آمیز بود و درهای سوری به روی تمامی آوارگان باز است تا «با هم کشور را بسازیم».

وی خاطر نشان کرد، عدم مشارکت کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این کنفرانس، «نشانگر، استاندادرهای دوگانه آنان است... چرا که کشورهای غربی خواستار بهره‌برداری غیر اخلاقی از برگه آوارگان سوری هستند».

این مسئول سوری با بیان اینکه این کنفرانس، غرب را رسوا کرد، تصریح کرد، انتخابات ریاست جمهوری سوریه نیز باید بر اساس اصول معین، در زمان خود برگزار شود.

این کنفرانس از روز چهارشنبه هفته جاری در دمشق آغاز شد و پنجشنبه (روز گذشته) به کار خود پایان داد. در این کنفرانس ۲۷ کشور حضور داشتند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس، بر بازگشت آوارگان سوریه و حمایت از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت تأکید شد.

شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند که باید جنگ علیه تروریسم تا زمان نابودی کامل گروههای تروریستی ادامه پیدا کند، ولی بحران سوریه، راهکار نظامی ندارد، بلکه راهکار سیاسی راهگشاست که مردم سوریه هدایت آن را بر عهده داشته باشند.