قرنطینه دو هفته‌‎ای در آمریکا برای مقابله با کرونا

 بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی «میشله لوجان گریشام» فرماندار نیومکزیکو به منظور مقابله با افزایش شدید موارد ابتلا و تلفات ویروس  کرونا  در این ایالت، فرمان قرنطینه دو هفته‌ای را صادر کرد.

به نوشته «هیل»، فرماندار ایالت نیومکزیکو اعلام کرد که طبق فرمان جدید از روز دوشنبه تا دهم آذرماه در این ایالت مقررات ویژه شامل قرنطینه به منظور مقابله با شیوع ویروس  کرونا برقرار می‌شود.

«میشله لوجان گریشام» فرماندار نیومکزیکو اعلام کرد، در این دو هفته ساکنان ایالت باید «در خانه بمانند و به جز برای انجام اقدامات بسیار ضروری» از منازل خودشان خارج نشوند.

طبق فرمان او، اگرچه امکان باز ماندن مشاغل و اصناف فعال در زمینه مواد غذایی و دارویی از قبیل خوار و بار فروشی‌ها، داروخانه‌ها و مراکز مراقبت از کودکان داده شده اما آنها هم باید «اقداماتشان و تا بیشترین حدی که ممکن است، تماس و ارتباط بین اشخاص را محدود کنند».

رستوران‌ها هم در این مدت اجازه ندارند میزبان مشتری باشند اما امکان تحویل سفارش غذا به مشتریان برای آنها وجود دارد.

فرماندار نیومکزیکو اعلام کرد: «میزان گسترش و وضعیت اضطراری (ناشی از ویروس کرونا) در بیمارستان‌های ایالت، نشانه واضحی است مبنی بر اینکه ما بدون مداخلات معنادار برای اصلاح رفتارهای فردی (افراد ساکن نیومکزیکو)، امکان ادامه دادن وضعیت جاری را نداریم».

وی ادامه داد: «ما به برنامه اعمال محدودیت‌های هدف‌مند، ساعتهای محدود اقدام اقدامات روزانه و تشدید اطلاع رسانی‌ها و اجرای آنها امید داشتیم و فکر می کردیم که این اقدامات باعث ایجاد تفاوت بشود اما هم اکنون برای جلوگیری کردن از تلفات گسترده اعمال محدودیت‌های شدید نه تنها موجه بلکه ضروری است».

طبق فرمان گریشام، از روز دوشنبه در نیومکزیکو، تجمع بیش از 5 نفر در این ایالت ممنوع است البته اجازه برگزاری مراسم مذهبی با حفظ پروتکل‌ها و در فضای باز در صورت خالی بودن 25 درصد ظرفیت اماکن مذهبی داده می شود.

طبق گزارش هیل، از ماه سپتامبر شیوع ویروس کرونا در نیومکزیکو رو به افزایش بوده و مقام‌های این ایالت تنها در روز پنجشنبه هفته گذشته بیش از ۱۷۰۰ مورد جدید ابتلا را تایید کردند.

مقام‌های نیومکزیکو همچنین خبر دادند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در این ایالت به کرونا مبتلا و ۱۱۷۶ تن کشته شده‌اند.

دفتر فرمانداری نیومکزیکو هم اعلام کرد، طی چهار هفته اخیر موارد بستری شدن افراد مبتلا به کرونا در این ایالت ۲۱۴ درصد افزایش داشته است.

همزمان با اعلام قرنطینه دو هفته‌ای در نیومکزیکو، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، شمار قربانیان ویروس کرونا در کل آمریکا به ۳۳۲ هزار و ۶۱۹ نفر افزایش یافت و مجموع مبتلایان به ۱۰ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۳۳۵ نفر رسید