سرپرست وزارت بهداشت روسیه: وضعیت شیوع ویروس کرونا بسیار متشنج است

​رئیس جمهوری روسیه مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ را آزمایش جدی برای این کشور دانست که روس‌ها با همبستگی آن را پشت سر می‌گذارند و وزیر بهداشت روسیه نیز وضعیت شیوع این عفونت را بسیار متشنج ارزیابی کرد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور مجبور است آزمایش بسیار جدی مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا را پشت سر بگذارد، البته شیوع این عفونت، به خوبی همبستگی مردم روسیه را نشان داده است.

 پوتین روز جمعه با اشاره به این مطلب، یادآور شد که البته شهروندان روس همواره به لطف ارزش‌های ملی کمک متقابل، احترام به تاریخ بومی خود و میهن پرستی، در هر زمان و دوره تاریخی توانسته‌اند از پس مشکلات بسیار سخت برآیند.

وی افزود: «اکنون نیز در سایه این ارزش‌های مشترک، ما احساس می‌کنیم که تمام کشور یک فرد است و همه ما یک سرنوشت، پیروزی و دشواری مشترکی قرار داشته و مثل همیشه، یک آزمایش جدی دیگر و اینبار مرتبط با شیوع بیماری همه گیری را پشت سر می‌گذاریم.»

در خبر دیگری گزارش شده است، "میخائیل موراشکو" سرپرست وزارت بهداشت روسیه، وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور را بسیار متشنج ارزیابی کرده است.

وی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی، توضیح داد: «75 درصد بیماران تحت درمان سرپایی قرار داشته و 25 درصد در بیمارستان‌ها بستری هستند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی بسیار تحت فشار شدید است. به طور متوسط ​​، 18-19 درصد از تخت‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا در روسیه فعلا آزاد است. ولی در بیش از 30 منطقه کشور، 90 درصد تخت‌ها پر شده است.

وزیر بهداشت همچنین گفت که کارگران داروسازی باید داروهای مورد نیاز بیماران کووید-۱۹ را به موقع کنترل و تحویل دهند و این روند باید تحت نظارت دقیق قرار داشته باشد.

وی یادآور شد که تعدادی از داروهای ویروس کرونا در فهرست داروهای حیاتی قرار گرفته و دولت اطمینان داده که قیمت آنها چهار برابر کاهش یافته است.علاوه بر این، امروز دولت بودجه مضاعفی را برای درمان‌های سرپایی و کلینیکی مبتلایان اختصاص داده است.

لازم به یادآوری است، روز گذشته با ثبت 21 هزار و 983 مورد آلودگی جدید که بیشترین موارد ابتلای روزانه در کل دوره شیوع همه گیری است، تعداد مبتلایان به کووید-19 در روسیه به یک میلیون و 880 هزار و 551  افزایش یافت. در حال حاضر 441 هزار و 205 نفر در این کشور تحت درمان هستند، یک میلیون و 406 هزار و 903 بیمار بهبود یافته و تاکنون 32 هزار و 443 نفر جان خود را از دست داده‌‌اند.