شمار قربانیان کرونا در آمریکا از  ۲۴۶ هزار نفر عبور کرد

​ طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم۶۲۸ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۴۶ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۳۹ هزار و ۵۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به  کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۱۱ میلیون و 366 هزار و 379 نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۵۱ هزار و 832 نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۸ میلیون ۹۲۳ هزار و ۵۹۰ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۵۷ هزار و ۵۷ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و دو مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت «کالیفرنیا» با یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۵ مورد ابتلا و ۱۸ هزار و ۲۶۲ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۵۶۰ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۴ هزار و ۳۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۴ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۱۴ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۶۲۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۴ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۷۱ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۸۴۵ هزار و ۶۱۷ مورد ابتلا و ۱۳۰ هزار و ۱۰۹ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۳ مورد ابتلا و ۱۶۵ هزار و ۸۱۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.