انتخابات زودهنگام باید منجر به خروج عراق از بحران‌های سیاسی شود

 «سید عمار حکیم»،در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت و نقش نخبگان در مشخص‌سازی مطالبات و اولویت‌بندی‌ و ارائه راهکارها برای آن و ترویج اصل توازن، بر اهمیت نقش‌آفرینی انتخابات در نوین‌سازی ساختار سیاسی در عراق و نیز اهمیت نوسازی کارت‌های بایومتریک و الزام رای‌دهندگان برای دریافت این کارت‌ها به منظور جلوگیری از دست‌اندازی و تقلب در انتخابات تاکید کرد.

 رهبر ائتلاف عراقیون با بیان اینکه حضور و مشارکت گسترده در انتخابات می‌تواند منجر به تغییرات شود، درباره ترویج ناامیدی و ناتوانی از ایجاد تغییرات از سوی نیروهای سیاسی که موجب کاهش مشارکت انتخاباتی می‌شود، هشدار داد.

 حکیم در ادامه با اشاره به اهمیت شفافیت در انتخابات، بر نظارت داخلی و بین‌المللی و تسریع در عقد قرارداد با شرکت‌های بین‌المللی معتبر برای بررسی سامانه شمارش آرا و شناسایی مشکلات احتمالی آن و اعلام سریع نتایج انتخابات و پذیرش آن از سوی همگان تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی با اشاره به مساله پرداخت حقوق کارمندان، ضمن مخالفت با فشار بر گروه‌های کُرد، اظهار داشت: این امکان وجود داشت که قانون مذکور با تعویق بند مربوط به اقلیم کردستان و تعیین‌تکلیف آن در زمانی دیگر به تصویب برسد و بر حقوق و مسئولیت همگان تاکید شود.

حکیم در ادامه تصریح کرد: ما گفته‌ایم که انتخابات در نوبه خود، ابزاری است که نمی‌توان از آن اظهار بی‌نیازی کرد و این انتخابات باید بر اساس معادله‌ای باشد که بتواند عراق را از بحران‌های سیاسی و شرایط فوق‌العاده خارج کند، ما باید شرایطی را فراهم سازیم تا انتخابات زودهنگام این نتایج را بدون تاخیر یا تعلل به ارمغان بیاورد.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان داشت: درمورد درخواست‌ها برای یک ساختار انتخاباتی عادلانه باید گفت که عدالت در ساختارهای انتخاباتی یک عدالت نسبی است و ما گفته‌‌ایم که قرارداد اجتماعی به بررسی‌ها و ایده‌های همگان نیاز دارد، چراکه طرحی متعلق به همگان است و جریان حکمت بخشی از آن بوده و تاثیر خود را برجای خواهد گذاشت و دیدگاه خود را در هنگام گفت‌وگوها مطرح خواهد کرد.

تاکید حکیم بر حمایت از مسیحیانی که مورد ظلم گروه تروریستی داعش قرار گرفته‌اند

« سید عمار حکیم »، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون همچنین در دیدار با هیئتی از اتحادیه کلیسا‌های آنجلیک در عراق با حضور «پل پاتریک»، رئیس سازمان SRG درباره وضعیت مسیحیان در خاورمیانه و عراق و راهکارهای باقی نگه داشتن آنها در منطقه و عدم مهاجرت‌شان رایزنی کرد.

حکیم در ادامه با بیان اینکه مسیحیان یک قشر متمایزی هستند که بر اساس تعداد جمعیت‌شان مورد قیاس قرار نمی‌گیرند، تاکید کرد: باید از این قشر و دیگر طیف‌هایی که مورد ظلم گروه تروریستی داعش قرار گرفتند، حمایت کرد و با آنان رفتار منصفانه‌ای داشت.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان بر حمایت از آوارگان استان نینوا و اهمیت پشتیبانی بین‌المللی و بشردوستانه از آنان برای حفظ این تنوع در عراق تاکید کرد؛ زیرا این کشور همواره به حضور تنوع جمعیتی خو گرفته است و این امر یکی از ویژگی‌های مهم عراق بوده است.