روسیه به ارتباط و تماس با دولت ترامپ ادامه می‌دهد

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت که روسیه به تماس‌ها و ارتباطات خود با دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طبق روال قبل ادامه خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: تماسها با دولت ترامپ در موضوعات مختلف ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز گفته بود که مسکو هیچ تماسی با نمایندگان «جو بایدن » نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های این کشور پیروز انتخابات اعلام شده است نداشته است.

این دیپلمات ارشد روسی همچنین متذکر شد که او هنوز هیاهوی پیرامون مساله تبریک گفتن به جو بایدن را درک نکرده است. طبق روال، وقتی نتیجه انتخابات کاملا مشخص شد و نتیجه رسما اعلام شد پیام تبریک هم ارسال خواهد شد. فکر نمی‌کنم این (ارسال پیام تبریک) ژست یا سیگنال خاصی باشد.

درحالی‌که بیشتر کشورهای متحد آمریکا به جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 تبریک گفته‌اند اما هنوز نتیجه انتخابات به صورت رسمی اعلام نشده است.

روسیه جزو کشورهایی است که هنوز هیچ پیامی در این زمینه ارسال نکرده است.

رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند. با این حال دونالد ترامپ می‌گوید که بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شده است و شکایات حقوقی متعددی را به دادگاههای ایالتی و فدرال ارائه کرده است.