پرواز منظم خط هوایی «الاتحاد» امارات به اراضی اشغالی

 خطوط هوایی ابوظبی روز دوشنبه گفت که پس از برقراری روابط رسمی امارات   و رژیم صهیونیستی در سال جاری، پرواز‌های روزانه خود را به تل آویو از ماه مارس سال آینده میلادی آغاز می‌کند.

شرکت هواپیمایی دولتی امارات در بیانیه‌ای گفت که پرواز از ۲۸ مارس آغاز می‌شود و طوری تنظیم می‌شود که به کوریدور ارتباطی مسافران چین، تایلند، هند و استرالیا تبدیل شود. یعنی مسافرانی که از این چهار کشور وارد ابوظبی می‌شوند، با فاصله اندک و با پرواز دیگری به سمت تل‌آویو حرکت می‌کنند.

این بیانیه در حالی صورت می‌گیرد که صنعت هواپیمایی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش چشم‌گیر تقاضای سفر هوایی، دچار ضررهای گزافی شده و با بحران‌های جدی روبرو شده است.

شرکت هواپیمایی اتحاد فرصت های شغلی خود را شدیدا کاهش داده و قصد دارد تا از وسعت مجموعه خود تا جای ممکن بکاهد.

ابوظبی به افراد غیر مقیم اجازه ورود به امارات را نمی‌دهد و همچنین نگفته است که چه زمانی این محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا برداشته خواهد شد.

برقراری پرواز مسقیم یک خط هوایی اماراتی به اراضی اشغالی در حالی رقم می‌خورد که پیش از این حاکمان امارات در اقدام تاریخی و ننگین در تبلیغات انتخاباتی ترامپ شرکت و اقدام به آشکارسازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کردند. چندی بعد نیز بحرین و سودان نیز اقدام مشابهی انجام دادند. 

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن انتقاد شدید از اقدام برخی از کشورهای عربی، تاکید کردند که این خیانت همچون خنجر زهرآگینی بود که از پشت بر پیکر مقاومت وارد شد.