کشف ۲۶۰۰ رأی شمرده‌نشده در ایالت جورجیا

 یک رسانه آمریکایی گزارش داده مقام‌های ایالت «جورجیا» پس از بازشماری آرا ی این ایالت متوجه شده‌اند بیش از ۲۶۰۰ رأی در شهرستان «فلوید» در این ایالت شمرده نشده است.

پایگاه خبری AJC گزارش داده به حساب آوردن این آرا می‌توانست اندکی اختلاف «دونالد ترامپ » با «رقیبش جو بایدن » در این ایالت را کاهش دهد. طبق برآورد سی‌ان‌ان جو بایدن با اختلاف حدود ۱۴۰۰۰ رأی در این ایالت، ترامپ را شکست داد.

پایگاه AJC گزارش داده به حساب آوردن این ۲۶۰۰ رأی می‌توانست ۸۰۰ برگه رأی از اختلاف ترامپ را با بایدن کم کند. ۱۶۴۳ رأی متعلق به ترامپ و ۸۶۵ رأی متعلق به جو بایدن بوده است.

علت بروز این اشتباه این بوده که مقام‌‌های شهرستان فلوید، آرای موجود در یک کارت حافظه را وارد دستگاه شمارش آرا نکرده‌اند.

«گابریل استرلینگ»، از مقام‌های ایالت جورجیا عدم شمارش این آرا را «خطایی عجیب» توصیف کرد و گفت که مقام مسئول انتخابات در شهرستان فلوید باید از سمتش استعفا کند.

با وجود این، «براد رافنسپنگر»، وزیر امور داخلی در جورجیا گفت که نتیجه بازشماری آرا در تمامی دیگر مناطق این ایالت، نزدیک به آرای گزارش‌شده اولیه بوده است.

مقام‌های ایالت جورجیا چند روز پیش اعلام کردند آرای این ایالت به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

براساس قوانین ایالت جورجیا، در صورتی که اختلاف رای دو طرف کمتر از نیم درصد باشد، نامزدها می‌توانند درخواست بازشماری آرا دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد.