بایدن اولین گزارش اطلاعاتی آمریکا را دریافت می‌کند

 تیم انتقالی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، او و «کامالا هریس» معاونش اولین گزارش نهادهای اطلاعاتی این کشور را روز سه‌شنبه دریافت می‌کنند.

به نوشته اسپوتنیک، جو بایدن نامزد حزب دموکرات‎ که توسط رسانه‌های آمریکایی پیروزی انتخابات ریاست جمهوری این کشور برآورد شده است، قرار است روز سه شنبه اولین گزارش سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را دریافت کند.

تیم انتقالی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد، «سه شنبه ۱۷ نوامبر در ویلمینگتون (ایالت) دلاوِر، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب درباره مسائل امنیت ملی (توسط نهادهای اطلاعاتی آمریکا) یک گزارش توجیهی دریافت خواهد کرد».

بنا بر اعلام این تیم، «کامالا هریس» معاون جو بایدن هم در این نشست حضور خواهد داشت.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، مشخص نیست که چه کسی سازماندهی این جلسه را بر عهده خواهد داشت و اینکه آیا اعضای دولت ترامپ هم در این نشست حاضر خواهند شد یا خیر.

اعلام برگزاری جلسه توجیهی نهادهای اطلاعاتی آمریکا با بایدن و هریس بعد از آن صورت گرفته که پیشتر، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا از دونالد ترامپ خواستند که روند انتقال قدرت و دسترسی تیم انتقالی نامزد حزب دموکرات در انتخابات به گزارش‌های اطلاعاتی از دستگاه‌های امنیتی را تسهیل کند