تماس تلفنی رئیس رژیم‌صهیونیستی با جو بایدن

«رِئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با « جو بایدن » نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی وی در انتخابات اخیر را تبریک گفت.

ریولین نخستین مقام رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید که پس از انتخابات با بایدن صحبت کرده و پیروزی‌اش را تبریک می‌گوید.

رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با انتشار تصویری در کنار بایدن نوشت: «همین الان با "جو بایدن"‌رئیس جمهور منتخب صحبت کرده و به وی تبریک گفتم. من گفتم که به عنوان یک دوست قدیمی اسرائیل، وی می‌داند که دوستی ما بر اساس ارزش‌هایی است که فراتر از سیاست‌های حزبی است. ما تردیدی نداریم که تحت رهبری وی، آمریکا به امنیت و موفقیت ما متعهد خواهد بود.»

این در حالی است که « بنیامین نتیانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته بود که به زودی با بایدن تماس خواهد گرفت اما وی در مصاحبه رادیویی اخیرش از گفتن این موضوع که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده، خودداری کرد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار رژیم صهیونیستی که از او خواسته بود به طور مستقیم بگوید چه کسی در انتخابات پیروز شده، گفت: «چرا من باید نظری را ابراز کنم. آنها (آمریکا) روند سازمان‌دهی شده خود را دارند. آنها روند داخلی خود را دارند.»

نتانیاهو اضافه کرد: «من فکر می‌کنم که همه می‌دانند چه چیزی اتفاق خواهد افتاد».

البته نتانیاهو یکشنبه گذشته و پس از آنکه رسانه‌های آمریکایی از پیروزی بایدن در انتخابات خبر دادند، به وی تبریک گفت.