هشدار آلمان درباره روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در دیدار با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد در پی تغییر دولت آمریکا ، اتخاذ گام‌های یکجانبه می‌تواند به گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه میان تل‌آویو و فلسطینیان آسیب برساند.

وی که پس از دیدار با ریاض المالکی در برلین در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ایجاد واقعیت‌های یکجانبه به ما در این شرایط سخت کمک نمی‌کند. اما با توجه به چشم‌انداز تحولات در آمریکا، هیچ دری نباید محکم بسته شود».

ماس به اقدامات یکجانبه‌ای که وی از آن ابراز نگرانی کرده، اشاره نکرد اما روز دوشنبه، دفتر وی اقدام رژیم صهیونیستی در اعلام مناقصه ساخت واحدهای جدید در قدس شرقی را به عنوان گامی توصیف کرد که سیگنالی اشتباه در زمانی اشتباه ارسال می‌کند.

ماس اشاره کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی آمریکا،‌ با موضع آلمان در این باره که راه‌حل دو دولت باید اساس گفت‌وگوهای صلح میان گروه‌ها باشد، موافق است.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که وی معتقد است انتخاب بایدن «پنجره‌ای از فرصت بوده و ما می‌خواهیم که مزایای این پنجره فرصت را در راستای باز کردن صفحه‌ای جدید استفاده کنیم.»