ترامپ پیروزی بایدن را قبول کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا قصد ندارد سمت خود را در  کاخ سفید  بدون دعاوی قضایی تحویل دهد. دادگاه ها تا به حال دوازده دادخواست تیم ترامپ را رد کرده اند اما وکلا ی وی در حال تهیه دادخواست های جدید دیگری هستند. مقامات آمریکا از این وضعیت عصبی هستند ، آنها انتخابات فعلی را ضربه ای به اعتبار ایالات متحده می دانند.

حتی خویشاوندان و نزدیکترین همکاران ترامپ با این استدلال که اوضاع متشنج فعلی به نفع دشمنان خارجی آمریکا است ، تلاش می کنند وی را به پذیرش نتایج انتخابات متقاعد کنند. در پاسخ ، ترامپ با توسل به شوخی بی ادبانه حتی جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق را یکی از احمق ترین افراد در دولت خود می خواند. مقامات ایالات متحده از تکرار اوضاع گذشته در رابطه با بوش و گور در سال 2000 می ترسند و به ترامپ توصیه می کنند که از قدرت کنار برود.

در همین حال دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد مرکزی ترامپ درباره بازشماری نزدیک به ده هزار رای پستی را رد کرده بود.

دادگاه این ایالت همچنین دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ در این باره که به ناظران این ستاد اجازه حضور در هنگام شمارش آرا را نداده‌اند نیز رد کرد.

روز جمعه دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده بودند، رد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کردند اما با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. تعدادی از رهبران کشورهای گوناگون جهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند.