اقامه دعوی دادگاهی در ترکیه علیه «عبدالفتاح السیسی»

یک جوان مصری به نام «عمر جمال ابراهیم» امروز (چهارشنبه) در دادگاهی در ترکیه علیه « عبدالفتاح السیسی » رئیس‌جمهور مصر و ۲۹ مسئول دیگر این کشور به اتهام «ارتکاب جنایات ضد بشری» شکایت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه صادره از سوی این جوان مصری و وکیل او که در یک کنفرانس خبری در دادگاهی در منطقه «چاغلایان» در استانبول قرائت شد، آمده است که این شکایت به علت شکنجه و جنایات ضد بشری السیسی و ۲۹ تن از مقامات مصری تنظیم شده است. آن‌ها اشاره‌ای به نام این مقامات نکردند.

جلال ابراهیم در این کنفرانس خبری گفت که به علت تظاهرات مسالمت‌آمیز در دانشگاه الازهر و عضویت در گروه اخوان‌المسلمین بازداشت شده و در چهار بازداشتگاه و هفت زندان و دو مقر اطلاعاتی به مدت سه سال شکنجه شده است.

او همچنین گفت که دو برادر او نیز شکنجه شده و یکی از آن‌ها شش سال است که در زندان به سر می‌برد و دومی نیز ۳۰ روز است که ناپدید شده و جان او در خطر است.

وکیل این شهروند مصری نیز از مقامات قضایی ترکیه خواست تا به سرعت علیه السیسی و مسئولان مصری از طریق اینترپول قرار بازداشت صادر کنند و در ادامه مدعی شد که موضوع موکلش حقوق بشری و جنایی است نه سیاسی و تأکید کرد که برای اثبات دادخواست خود ادله و اسناد کافی در اختیار دادگاه استانبول قرار داده است.

دولت مصر، مقامات و رسانه‌های این کشور هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.