جورجیا رسماً نتیجه انتخابات را تأیید کرد

ایالت جورجیای آمریکا پس از بازشماری دستی آرا، به طور رسمی پیروزی « جو بایدن » نامزد حزب دموکرات در این ایالت را اعلام کرد.

به این ترتیب بایدن اولین نامزد دموکرات می‌باشد که طی 30 سال اخیر توانسته آرای الکترال ایالت جورجیا را بدست بیاورد.

ستاد ترامپ با توجه به فاصله کمتر از نیم درصدی بایدن و ترامپ، تنها 48 ساعت مهلت دارد تا درخواست بازشماری آرا را داشته باشد.

وزیر داخلی ایالت جورجیا نیز عصر روز جمعه در کنفرانس خبری درباره بازشماری آرا در این ایالت گفت که آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند.

این مقام ایالت جورجیا افزود: «پس از بازشماری آرای این ایالت، ترامپ پیروز آرای الکترال ایالت جورجیا شناخته نشده است.»

ساعتی پیش نیز پایگاه «هیل» گزارش داد بازشماری نزدیک به ۵ میلیون رأی در ایالت جورجیا نشان داد «جو بایدن» ۱۲۲۸۴ رأی بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است.

نتایج شمارش اولیه اولیه آرا در «جورجیا» از اختلاف ۱۴۰۰۰ رأی به نفع جو بایدن حکایت داشت.

با این حساب، بازشماری دستی آرا توانسته حاشیه اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا را اندکی کاهش دهد، اما تغییری در پیروزی نامزد حزب دموکرات و  اختصاص تمامی آرای الکترال این ایالت به او ایجاد نکرده است.

پیش از این یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود مقام‌های ایالت جورجیا پس از بازشماری آرای این ایالت متوجه شده‌اند بیش از ۲۶۰۰ رأی در شهرستان «فلوید» در این ایالت شمرده نشده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.