۷ هزار پناهنده به قره باغ بازگشتند

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی در ایروان، پایتخت ارمنستان اعلام کرد پس از تضمین نیرو‌های صلح روسیه در خصوص امنیت کاروان‌هایی که آن‌ها را انتقال می‌دهند، ۷ هزار پناهنده هم اکنون به قره باغ بازگشته اند.

شویگو در دیدار با «واگارشاک هاروتیونیان» همتای ارمنی خود تصریح کرد نیرو‌های حافظ صلح روسیه ، عبور تمامی کاروان‌های پناهندگان را تضمین کرده اند. او در ادامه افزود: تا به امروز، حدود ۷ هزار شهروند (به قره باغ) بازگشته اند و این کار ادامه دارد. من مطمئن هستم هرکس تمایل داشته باشد، به قره باغ بازگردد، قادر به این کار خواهد بود.

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مسائل مرتبط با زندگی روزانه شهروندان در منطقه از جمله مسائل پزشکی، حمل و نقل و غذا در مقدمه کار‌ها قرار دارد.

از سوی دیگر، واگارشاک هاروتیونیان، وزیر دفاع ارمنستان از تمامی افسران و ژنرال‌های روس که به آماده سازی مسأله حفظ صلح در قره باغ اقدام کردند، تشکر کرد.

او گفت: پایبندی به آتش بس ایجاد شده و نیرو‌ها به سرعت و فعالیت بالا در مکان‌های مربوطه مستقر شده اند.

گفتنی است رسانه‌های خبری پیشتر اعلام کردند وزرای خارجه و دفاع روسیه در رأس یک هیئت بلندپایه وارد ایروان، پایتخت ارمنستان شدند.

سرگئی شویگو به همراه «سرگئی لاوروف» و «الکساندر نواک» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر روسیه امروز شنبه وارد ارمنستان شدند. وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک با نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد وظیفه ما جلوگیری از خونریزی در قره باغ است. به گفته وزیر دفاع روسیه، ۲۳ پست در قره باغ کوهستانی ایجاد شده است و نیرو‌های حافظ صلح روسی اکنون جاده استپاناکرت، پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ را کنترل می‌کنند.