رد پای دخالت پاریس در جنگ یمن

یک پایگاه خبری در یمن نوشت که ائتلاف سعودی از نخستین روز حمله یمن و مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حمایت آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی برخوردار بود.

از جدیدترین شواهد دخالت فرانسه در جنگ یمن ، این است که اخیرا مشخص شده است علاوه بر اینکه شرکت‌های فرانسوی از نخستین روز تجاوز به یمن، عربستان سعودی را به انواع مختلف تسلحیات از جمله خودروهای زرهی، هواپیماها، کشتی‌ها و موشک‌ها مجهز کرده‌اند تا علیه یمنی‌ها استفاده کنند، یگان‌های نظامی ارتش سعودی را آموزش و آماده می‌کردند.

پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن با اشاره به این خبر نوشت: پژوهش پایگاه خبری فرانسوی «میدیا پارت» نشان می‌دهد که عربستان سعودی تا حدود زیادی در تجاوز به یمن، از تجربه فرانسه در آموزش نیروهای خود و نحوه استفاده آنها از سلاح‌های مختلف از جمله توپ‌های پیشرفته «سزار» استفاده کرده است.

بر اساس این تحقیق، نوعی رقابت میان فرانسه و آمریکا برای آموزش یگان‌های نظامی ارتش سعودی به ویژه در خصوص توپ‌های «هویتزر» که تهدید بزرگی برای شهروندان یمنی محسوب می‌شد، وجود دارد.

پیشتر نیز روزنامه «الیمن» چاپ صنعاء به نقل از یک منبع فرانسوی نوشته بود که این کشور در تجاوز به یمن دست دارد و در عملیات‌های نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی در کنار آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مشارکت می‌کند.

با نگاهی به اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف می‌توان گفت، ارتش سعودی به دست آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها آموزش دیده و همزمان این کشورها از هیچ کمک و پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم از سعودی‌ها در تجاوز به یمن دریغ نمی‌کنند. با وجود این کمک‌ها، این ائتلاف بین‌المللی تشکیل شده علیه یمن تاکنون نتوانسته اراده ملت یمن را به زانو درآورد و نیروهای مسلح آن، همچنان در حال دفاع از ملت و وطن خود هستند.