وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن به چه کسی می رسد

 رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده است که گزینه اصلی خود برای رفتن به وزارت خزانه داری را انتخاب کرده و به زودی او را معرفی می‌کند.

همچنین به نوشته فاکس بیزنس، برخی منابع آگاه اعلام کردند تیم بایدن به مدیران ارشد وال استریت گفته است که دولت جدید گزینه‌های میانه رویی را برای سمت‌های مهم مالی در نظر دارد.

پیش از این نام سناتور الیزابت وارن به عنوان مطرح‌ترین گزینه برای وزارت خزانه داری دولت بایدن در میان بود، اما نظر به ناکامی دموکرات‌ها در کسب اکثریت کرسی‌های سنا در انتخابات امسال، بعید است بایدن برای انتخاب اعضای کابینه خود به سمت سناتور‌های فعلی برود. زیرا در این صورت شانس ورود سناتور‌های جمهوری خواه بیشتر به سنا افزایش می‌یابد.

تاکنون برخی گزینه‌های احتمالی بایدن برای تصدی وزارت مهم خزانه داری آمریکا رسانه‌ای شده اند که از آن جمله می‌توان به ژانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در دوره باراک اوباما اشاره کرد. یلن از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود. راجر فرگوسن گزینه بعدی است که پیشینه درازمدت فعالیت در دفاتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا دارد و زمانی نائب رئیس بانک مرکزی بوده است.

سارا بلوم، قائم مقام سابق وزارات خزانه داری آمریکا، ملودی هوبسون، مدیر عامل گروه رسانه‌ای دریم ورکس، گری کنسلر، مشاور سابق وزیر خزانه داری و جینا ریموندو، فرماندار فعلی رودآیلند و رافائل بوستیک، مدیر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت خزانه داری آمریکا در دولت بایدن هستند.

دو هفته‌ای از معرفی شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا از سوی رسانه‌های این کشور می‌گذرد. اما هنوز تائید نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی اداره خدمات عمومی فدرال صورت نگرفته است. در تمامی این مدت دونالد ترامپ و تیم حقوقی او به جد پیگیر موضوع تقلب و دستکاری در انتخابات سوم نوامبر بوده هر چند هنوز نتیجه‌ای عایدشان نشده است.