تیم انتخاباتی ترامپ مجددا خواستار بازشماری آرا در ایالت جورجیا شد

​تیم انتخاباتی دونالد ترامپ درخواست مجددی را برای بازشماری آرا در ایالت جورجیا ارائه کرد.

تیم انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با طرح دادخواستی جدید، خواستار بازشماری مجدد آرا در ایالت جورجیا شد و تاکید کرد بازشماری سوم آرا این ایالت باید با تطبیق امضاو دیگر پادمان‌های اصلی همراه باشد.

در بیانیه تیم انتخاباتی ترامپ آمده است: بدون تطبیق امضا، بازشماری آرا مایه شرمساری است و امکان شمارش آرا غیر قانونی را فراهم می‌کند. اگر تطبیق امضا صورت نگیرد به همان اندازه شمارش اولیه آرا و بازشماری مجدد آن جعلی خواهد بود. بیایید از ارائه نتایج غلط به مردم بپرهیزیم.

انتخابات آمریکا

ایالت جورجیا شامگاه جمعه نتایج انتخابات و پیروزی جو بایدن در این ایالت را به طور رسمی تایید کرد. «برد رافنسبرگ»، مسئول ایالت جورجیا اعلام کرد که بعد از بازشماری آرا، «جو بایدن»، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات پیروز انتخابات در این ایالت شده است. این همان موضوعی بود که بسرعت داد ترامپ را درآورد. وی مقامات ایالت جورجیا را به مانع‌تراشی در مسیر دستیابی او به یک پیروزی بزرگ در این ایالت متهم کرد.

ساعاتی بعد بود که مقامات ایالت جورجیا با انتشار اصلاحیه‌ای، تایید نتیجه نهایی و پیروزی بایدن در این ایالت را پس گرفتند.

نتایج شمارش دستی آرا در ایالت جورجیا نشان می‌دهد بایدن با بیش از ۱۲ هزار رای اختلاف موفق به شکست ترامپ و کسب تمامی ۱۶ رای الکترال این ایالت شد. پیش‌تر به دلیل آنکه اختلاف دو نامزد در ایالت جمهوری‌خواه جورجیا کمتر از نیم درصد بود، کارزار انتخاباتی ترامپ خواستار شمارش دستی آرا شده بود. با این حال، شمارش مجدد آرا تغییر محسوسی در اختلاف آرای دو نامزد ایجاد نکرد.