ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ آماده می شود

 روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، می‌خواهد به دروغ به جهانیان بقبولاند که وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است و خود را برای دور دوم ریاست جمهوری آماده می‌کند. ترامپ در جمع‌های خصوصی و مکالمات تلفنی درباره اقدام بعدی کاملا متفاوت خود صحبت کرده است: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴.

با توجه به این واقعیت که دوران ریاست جمهوری وی در ماه ژانویه به پایان می‌رسد، ترامپ به طور جدی به زندگی پس از کاخ سفید می‌اندیشد و به مشاورانش گفته است می‌خواهد در عرصه سیاست و رسانه همیشه حاضر باشد.

ترامپ پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش چه می‌کند؟

ترامپ به معتمدین خود گفته است ممکن است قبل از پایان امسال عزم خود را برای شرکت رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ اعلام کند. او همچنین به راه‌های کسب درآمد در قبال کار اندک مانند سخنرانی‌های پولی فکر می‌کند. وی ممکن است خاطرات دوران ریاست جمهوری خود را بنویسد و در ازای پول یا بدون پول در تلویزیون ظاهر شود.

ترامپ همچنین به علت بدهی‌ها و مشکلات حقوقی‌اش، تحت فشار است که پس از ریاست جمهوری به کسب درآمد بپردازد. وی باید در ۴ سال آینده بیش از ۴۰۰ میلیون دلاری را که به صورت وام دریافت کرده است، بازپرداخت کند و هزینه‌های حقوقی مرتبط با انجام برخی از تحقیقات و دادخواست‌ها را متحمل شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در پی سد راه هم‌حزبی‌های خود در انتخابات آتی 

یکی از مشاوران وی که اخیرا با رئیس جمهور صحبت کرده است گفت ترامپ به وی گفته است در نظر دارد کمپین جدید خود را در ۳ هفته آینده اعلام کند تا بدین ترتیب به سرعت راه را برای نامزد‌های احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ببندد. دستکم ۳ نفر از این افراد در دولت بوده‌اند: مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل.

اما برخی دیگر از مشاوران گفتند با توجه به تغییر نظر مداوم ترامپ، نمی‌توان گفت که این تصمیم نهایی وی باشد.