با بایدن درباره بی مسئولیتی باورنکردنی ترامپ موافقم

وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد با سخنان جو بایدن که این هفته گفت امتناع دونالد ترامپ از پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از بی مسئولیتی باور نکردنی است، موافق است.

 لودریان یکشنبه در مصاحبه‌ای با ال سی یی، لوفیگارو و آر تی ال گفت ما با آنچه که جو بایدن گفت بی مسئولیتی باور نکردنی است هم نظر هستیم  و من با سخنان بایدن موافق هستم.

او افزود: من هرگز اینگونه نظر خود را ابراز نکرده ام، اما به نقطه‌ای می‌رسیم که من تصدیق می‌کنم که اظهارات جو بایدن با واقعیت مطابقت دارد و من این را خیلی واضح می‌گویم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در نظرسنجی‌هایی که شبکه‌های تلویزیونی بزرگ آمریکا و موسسه تحقیقات ادیسون در هفتم نوامبر منتشر کردند برنده اعلام شده بود اما دونالد ترامپ با تأخیر در روند انتقال و دامن زدن به فضای تردید و سوء ظن در بین پایگاه رای دهندگان خود نسبت به سلامت روند انتخابات، از پذیرفتن شکست خود امتناع می‌ورزد.

جو بایدن روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش مطبوعاتی در مقر خود در ویلمینگتون، در ایالت دلاور، در مورد اوضاع آمریکا گفت آمریکایی‌ها شاهد بی مسئولیتی باورنکردنی و پیام‌های فوق العاده مخرب ارسال شده به جهان درباره روش کار دموکراسی در آمریکا هستند و من انگیزه‌های آن را نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم کاملاً غیرمسئولانه است.

مجمع برگزینندگان آمریکا قرار است در ۱۴ دسامبر امسال نام فردی را که باید در کاخ سفید مستقر شود، اعلام کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت در عنوان موضوعاتی که فرانسه و آمریکا خیلی سریع باید درباره آن همکاری کنند مسائل آب و هوا، مسائل بهداشتی و مسئله ایران وجود دارد.

به دستور دونالد ترامپ، آمریکا که خود در میان کشور‌های اصلی تولیدکننده گاز‌های گلخانه‌ای همراه با چین است، به طور رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس که در چهارم نوامبر سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج شد. با این تصمیم آمریکا تنها کشور در میان ۱۹۷ امضاکننده این پیمان است که از آن خارج شده است. اما جو بایدن قول داده است اقدامات گسترده‌ای برای کاهش گاز کربنیک آمریکا تا سال ۲۰۵۰ انجام دهد. او به ویژه قصد دارد به چارچوب این توافقنامه بازگردد.