ادعاهای تقلب در انتخابات مایه شرمساری آمریکا است

​یک جمهوری‌خواه نزدیک به رئیس جمهور آمریکا گفت، ادعاهای تقلب در انتخابات که از سوی ستاد انتخاباتی او مطرح شده‌اند مایه شرمساری ملی هستند.

کریستی در مصاحبه‌ای گفت: «بسیار صادقانه بگویم، آنچه در اینجا اتفاق افتاده است، محتوای [شکایات] تیم حقوقی ترامپ مایه شرمساری ملی است. سیدنی پاول [وکیل ترامپ] در تلویزیون برایان کِمپ فرماندار جورجیا را به ارتکاب جرم متهم کرد و همچنان شواهدی برای آنچه مدعی شده ارائه نکرده است».

کریستی که یکی از مشاوران ترامپ برای مناظرات انتخاباتی امسال او بود رفتار پاول را «شوکه‌کننده» توصیف کرد و گفت او و دیگر وکلای ترامپ هنگامی که در دادگاه سوگند یاد می‌کنند دیگر نمی‌توانند چنین ادعاهایی را مطرح کنند.

علاوه بر کریستی، شمار زیادی از جمهوری‌خواهان طی چند روز گذشته به ادعاها و عملکرد ضعیف تیم حقوقی ترامپ که بحث تقلب در انتخابات را پیش می‌برند، انتقاد کرده‌اند.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدنی پاول عضو کارزار انتخاباتی ترامپ نیست و در این بیانیه مدعی شد: «پیگیری‌ها و دادخواستهای حقوقی پاول با ظرفیت شخصی صورت گرفته است و وی عضو ستاد انتخاباتی ما نیست!»

در حالیکه رسانه‌های آمریکایی «جو بایدن» نامزد دموکراتها را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند، دونالد ترامپ از پذیرش شکست خودداری کرده و پیروزی بایدن را متقلبانه خوانده است. ترامپ چندین شکایت در روند شمارش آرا به دادگاههای ایالتی تسلیم کرده است که همه آنها تاکنون رد شده است.

در جدیدترین مورد، روز یکشنبه یک قاضی فدرال شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ برای حذف آراء پستی در این ایالت را به دلیل «استدلال‌های حقوقی ناروا و اتهامات سوداگرانه» رد کرد.