تماس تلفنی نتانیاهو با ولی‌عهد بحرین

 یک روز بعد از انتشار خبر سفر شبانه و مخفی «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی، وی این‌بار علناََ از برنامه سفر به بحرین گفت.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) گفت در جریان تماس تلفنی روز گذشته که با «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد بحرین داشته، برای سفر به این کشور دعوت شده و قرار است به زودی به منامه برود.

خبرنگار وبسایت عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود نوشت: «مقام‌های ارشد می‌گویند که "گابی اشکنازی" وزیر خارجه اسرائیل قرار بود در تاریخ چهار دسامبر به بحرین سفر کند. آنها می‌گویند که نتانیاهو می‌خواهد زودتر از او به بحرین برود تا اولین مقام ارشد اسرائیلی باشد که به این کشور سفر می‌کند».

نتانیاهو در بیانیه‌ای که درباره این تماس تلفنی صادر کرد، توضیح داد: «من با شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه، ولی‌عهد بحرین صحبت کردم و این دومین تماس تلفنی بود که بین ما انجام می‌شد. (این تماس) بسیار دوستانه بود. بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم در زمان کوتاهی، ثمرات صلح را به مردمان خود و کشورهایمان نشان دهیم. او مرا به سفر به بحرین دعوت کرد و من به زودی با شادمانی این کار را انجام خواهم داد».

شبکه‌های رادیویی کان و گالاتز روز گذشته گزارش دادند که نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس موساد شب گذشته به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با بن‌سلمان در شهر «نئوم» دیدار کردند.

«یواف گالانت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز با تایید دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان در خاک عربستان، این دیدار و علنیی شدن آن را حائز اهمیت بسیار بالایی دانست.

بعد از آن بود که یک منبع سعودی در گفت‌وگو با نشریه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد نتانیاهو و بن‌سلمان درباره موضوعات حول ایران و همچنین توافق سازش بین ریاض و تل‌آویو صحبت کرده‌اند.